Hoger komen in Google in 2016 … (10 tips)

Hoger komen in Google in 2016, In 2016 is het voor bedrijven en websites nog steeds van groot belang om een hogere positie in Google te bereiken. Hoewel de basisprincipes van SEO consistent blijven, zijn er elk jaar veranderingen en trends waar rekening mee moet worden gehouden. Hier zijn enkele belangrijke stappen en technieken om je website hoger te laten scoren in Google in 2016.

4. Inhoud/Content

De lengte

Google vindt content/inhoud belangrijk. Ben dus niet bang om lange stukken te schrijven. Zolang de content relevant is en gebruikers zijn er naar op zoek dan zal dit uw vindbaarheid helpen. Over het algemeen wordt een minimum van 300 woorden gesteld per webpagina.

Updaten

Naast het schrijven van relevante inhoud is het ook belangrijk dat de inhoud up-to-date blijft. Zorg ervoor dat als informatie verandert u uw website update. Google kan door het constant crawlen van websites zien wanneer u uw content aanpast en dit helpt u om meer autoriteit te krijgen en daarmee betere vindbaarheid.

Nieuwe content

Probeer zo veel mogelijke relevante nieuwe content te schrijven voor uw website. U kunt in deze nieuwe content nieuwe zoekwoorden gebruiken en daarmee uw vindbaarheid vergroten.

5. Afbeeldingen

Afbeeldingen zijn een manier om uw content kracht bij te zetten. Afbeeldingen kunnen de ranking van uw website beïnvloeden. Zorg ervoor dat u uw afbeeldingen altijd voorziet van een alt tag met daarin relevante zoekwoorden. Zorg ook dat het aantal afbeeldingen in balans is met de hoeveelheid tekst op een webpagina.

6. Interne links

Interne links zijn links op uw webpagina die verwijzen naar andere pagina’s op uw website. Interne links helpen zowel de gebruiker als de crawlbot/spider van Google door uw website te navigeren. Probeer waar het kan interne links in te voegen. Let op dat u alleen interne links gebruikt waar deze ook een meerwaarde bieden.

Probeer voor elke link een passende “Anchor tekst” (tekst waar u de link onder plaatst) te maken. Een voorbeeld: In het geval dat uw tekst over uw diensten gaat en u wilt graag bezoekers doorsturen naar een pagina over uw diensten, maak dan gebruik van de anchor tekst bekijk onze diensten en niet “klik hier”.

Zorg ervoor dat u alleen een zin of een aantal woorden gebruikt om te verwijzen naar een pagina en niet een hele paragraaf anders vind Google uw link niet relevant.

7. Click through rate (CTR)

CTR meet het percentage bezoekers dat klikt op uw links op de website of via Google. De meta descriptie is een belangrijke component om de CTR hoog te houden. Gebruikers zijn via Google vaak op zoek naar antwoorden. Probeer via de meta omschrijving al antwoord te geven op deze vragen en zorg voor duidelijke relevante meta omschrijvingen zodat de CTR hoog blijft. Zodra Google ziet dat uw CTR hoog is zal dit de ranking van uw pagina’s helpen omdat Google ziet dat u relevante content schrijft voor de gebruiker.